10 Kasım 2016 Perşembe

Geek-Girl #1


Yayınlandığı Tarih: 02.11.2016
İçerdiği Sayı: Geek-Girl #1
Yazar: Sam Johnson
Çizer: Carlos Granda
Yayıncı: AAM-Markosia

Selamlar! Geçenlerde tesadüfi bir şekilde bu sayıya denk geldim, ilgimi de çekince okudum. Batman'i yazmadığım şu günlerde -hiç kimse de fark etmedi, aşk olsun!- Kafe'ye yazayım da bir ateş almış olayım dedim. Bunun gelecek sayılarını yazmayı düşünmüyorum açıkçası. İlginç geldiği için paylaşayım istedim. Aslında tanıtım yazısı yazacaktım ki, henüz nasıl seyredeceği belli olmayan -yani henüz güvenmediğim- bir şeyi önermeyeyim dedim. Onun için ilk sayının yazısını yazıyorum, bir şans verip vermemek size kalmış ^^ 


Spoiler

Sayı bu malum kızımızın gökyüzünde salınması ile başlıyor. Sonra aniden başka pelerinli bir kızın, sayko bir kız tarafından bu diğer pelerinli arkadaşımızı elektrik manyağı yapıyor. -Ben buralardan uzaklaşalı anlatımım yine kaymış, neyse- Geek-Girl, Neon Girl'ü hastaneye kaldırıyor.Neon Girl, bizim elektrikli psikopatı bulmasını istiyor ve burada Geek-Girl'ün güçlerini nasıl kazandığını öğreniyoruz. Gençler üniversiteden arkadaşlarıyla bir barda takılırken, Jeff, bir gözlükten bahsetmeye başlar. Bu gözlüğün insanlara güç verdiğinden söz eder. Kızımız da bu gözlüğü ister ve strip poker oynayarak bunu kazanır. Daha sonra Neon Girl ameliyata alınır ve Geek-Girl'e bu elektrikçi kızı bulmak kalır. Geek olmayan Geek-Girl'ümüz Ruby,  gelişen olaylar sonucunda çok fena rezil olacaktır ve yolu elektrikçi kızımızla kesişecektir. 


Görüş

Bir hayattan kesit (slice-of-life) çizgi romanı gibi dursa da, süper kahraman janrı buna pek izin vermiyor. İzin vermediği gibi de aslında bir süper kahraman çizgi romanı olmayacağının haberini de veriyor. Çizgi roman janrı ile onu karikatürize etmeden dalga geçiyor. Zaten çok da bir olay örgüsünün olmadığını söylemek yanlış olmaz. Yapılan Batman (ve çizgi roman) göndermelerinin gayet hoş olduğunu da eklemem gerekir.

Benim en sevdiğim nokta ise, gözlük! Evet bildiğiniz gözlük! Bilirsiniz, Superman dolayısıyla gözlük gerçek hayata adapte olma, kimliği gizleme simgesi olmuştur. Burada Ruby'ye güçlerini kazandıran şeyin bu olması hoşuma gitti. Gerçi nasıl çalıştığını tam anlamadık ama olsundu :')

Yetişkinlere hitap ettiğini söylemek gerek. Kullanılan dilin, üniversite çevresinde geçmesinin ve başka şeylerin bu doğrultuda tasarlanmış olduğunu söyleyelim. Bir de protagonistin kız olması, çizgi romanın özellikle hanımlar için çıkartılmış olduğunu düşündürtmesin. Bir de son dönemde okuduğum çizgi romanlar arasında "objeleştirme"yi en çok burada gördüğümü söyleyebilirim. (Objeleştirme erkek karakterler için de yapılsa da burada hanımlar üzerinden yürüdüğünü söylemem gerek)

Bunlar haricinde çok da söyleyeceğim bir şey yok. Eğer unutmazsam, bir kaç sayı daha okumayı düşünüyorum. Belki farklı bir tat verebilen bir seri olur, değil mi ama?^^ 

Puan: 7 / 10

*Yazı Çizgi Kafe'ye gidecektir*



Share:

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumunuzu eksik etmeyin, her biri çok değerli^^